Fresh Produce Discussion Blog

Created by The Packer's National Editor Tom Karst

Friday, October 15, 2010

Fw: World Trade Organization - Lamy says more and more products are"Made in the World"

Sent via BlackBerry from T-Mobile

-----Original Message-----
From: WTO News <wto.news@wto.org>
Date: Fri, 15 Oct 2010 10:10:06
Reply-To: "webmaster@wto.org" <webmaster@wto.org>
Subject: World Trade Organization - Lamy says more and more products are
"Made in the World"

Now on the WTO website....
----- ENGLISH VERSION -----

LAMY SAYS MORE AND MORE PRODUCTS ARE "MADE IN THE WORLD"
Director-General Pascal Lamy, in his speech to the French Senate in Paris on 15 October, asked for a new way to look at trade statistics, noting that the country of origin of goods has gradually become obsolete as various operations, from design to manufacture of components and assembly, have spread across the world. He cited the example of an iPod that may be imported from China but a lot of its value come from the United States and other countries.
> Speech: http://www.wto.org/english/news_e/sppl_e/sppl174_e.htm

----- VERSION FRANÇAISE -----

POUR M. LAMY, DE PLUS EN PLUS DE PRODUITS SONT "MADE IN WORLD"
Dans un discours prononcé devant le Sénat français à Paris le 15 octobre, le Directeur général Pascal Lamy a préconisé un nouveau regard sur les statistiques commerciales : il a indiqué que le concept de pays d'origine des marchandises était devenu progressivement obsolète, à mesure que diverses opérations — de la conception à la fabrication de composants et à l'assemblage — avaient essaimé dans le monde. Il a donné l'exemple d'un iPod importé de Chine, dont la valeur ajoutée provient en grande partie des États-Unis et d'autres pays.
> Discours: http://www.wto.org/french/news_f/sppl_f/sppl174_f.htm

----- VERSIÓN ESPAÑOLA -----

LAMY: LOS PRODUCTOS SON CADA DÍA MÁS "MADE IN THE WORLD"
En un discurso que pronunció el 15 de octubre en París ante el Senado de Francia, el Director General Pascal Lamy pidió una nueva óptica para las estadísticas comerciales y señaló que el concepto de país de origen de los productos ha quedado cada vez más obsoleto a medida que varias operaciones, desde la concepción hasta la fabricación de los componentes y el montaje, se han dispersado por todo el mundo. Citó el ejemplo de un iPod que puede importarse desde China pero cuyo valor procede en gran parte de los Estados Unidos y otros países.
> Discurso: http://www.wto.org/spanish/news_s/sppl_s/sppl174_s.htm


Regards,

WTO Webmaster,
Information and External Relations Division,
World Trade Organization,
Rue de Lausanne 154,
CH-1211 Geneva 21,
Switzerland
Website: http://www.wto.org
Email: webmaster@wto.org
To unsubscribe from the emails please go to http://www.wto.org/english/info_e/unreg_e.htm

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home